ابزار آنتالیتیکس
برای بررسی عملکرد و تحلیل مفاهیم، به جامعه آماری نیاز داریم تا بتوانیم به بررسی و پیش بینی رفتارها بپردازیم.
ابزار آنالیتیکس شرکت گوگل، با هدف دسترسی مدیران سایت به چنین آمار و ارقامی طراحی شده است.
این ابزار به وبمستران اجازه تحلیل و آنالیز سایت رامی دهد تا رفتار کاربران سایت را رصد کرده و به تحلیل ورودیهای سایت بپردازند. گوگل آنالیتیکس GA4 آخرین نسخه از این نرم افزار با قابلیتهای جدید است.
گوگل آنالیتیکس یک ابزار کاربردی و مفید برای مدیران وب سایت است.
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) مثل یک کارنامه آنلاین عمل می کند.
بقای فعالیت های بازاریابی دیجیتال و راه حل های مبتنی بر سئو، نیازمند ابزار قدرتمندی برای دسترسی به اطلاعات و تحلیل آنها می باشد. تحلیل گر گوگل آنالیتیکس در دو نسخه ارائه می شود. نسخه گوگل آنالیتیکس ۳۶۰ که برای کاربران وب سایت بوده و نسخه دیگری برای استفاده از آمار تحلیلی داده های اپلیکیشن های موبایل، در نسخه های اندروید و IOS می باشد.
دو جنبه از گوگل آنالیتیکس، نقش و کاربرد آن را بی رقیب می سازد. جنبه اول گوگل آنالیتیکس، رایگان بودن آن برای استفاده عموم است. جنبه دیگر در شیوه کار آن نهفته است.
مدیران سایت همواره به دنبال جذب کاربر و شناسایی نیاز آنها هستند. آنچه که در وهله اول برای آنها اهمیت دارد، افزایش ترافیک سایت است.
اما علاوه بر مدیر سایت، آمار و گزارشهای ارائه شده توسط گوگل انالیتیکس میتواند برای متخصصان سئو، وبمسترها، دیجیتال مارکترها، متخصص تجربه کاربری مفید باشد.
قابلیت ها:
• تعیین ویژگی مشتریان سایت
• شناسایی موقعیت جغرافیایی کاربران
• تعیین صفحات محبوب وب سایت
• مشخص کردن نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری
• افزایش سرعت وب
• تعیین تعداد بازدید سایت
• شناسایی بهترین تکنیکهای بازاریابی
• تعیین زمان ماندگاری در سایت
• شناسایی محتواهای پرطرفدار
• تعیین کیفیت محتوا بر اساس رفتار کاربران